Exchange Link

Sunday, February 5, 2012

macam-macam =.='

Kat dunia ni macam-macam perangai yang boleh kita jumpa kan? Dari yang baik ke kurang baik ke sangat-sangat tak baik, dari yang boleh buat kita tersenyum boleh buat kita happy ke yang boleh menyakitkan hati kita semua ada. Perangai kita sendiri pon ada kurangnya, kadang-kadang kita pun ada buat silap. Tak semua orang perfect boleh nak happy kan orang lain.. Boleh nak ikut apa yang orang lain nak. Tapi sekurang-kurangnya kita kena la tau jaga perangai kita ngan orang sekeliling biar orang sekeliling tak ambil hati ngan kita..

Kadang-kadang susah nak hadap klu ada perangai kawan-kawan yang menyakitkan hati ni.. Yang tak sedar diri tak sedar di untung. Sangat tak suka ngan perangai orang yang macam tu.



Ada yang jenis bila dah tolong di marahnya kita, bukan tau nak berterima kasih tapi lagi dia marah kita. Ingat kita ni apa kerja nak tolong dia je.. Bukan harapkan ucapan TERIMA KASIH tapi paling tidak pun hargai la sikit apa yang kita dah buat tu. Kita semua saling memerlukan right? Jangan sampai orang sekeliling menyampah sebab perangai yang macam tu..

Ada jugak yang tau nak kondem orang je macam dia bagus sangat. Bila di tegur katanya GURAU tapi agak-agak la jugak nak gurau. Sekali dua berGURAU memang tak salah tapi kalau dah berkali-kali sampai buat orang terasa hati pun namanya GURAU jugak ke? Yang dia tau MINTAK MAAF je lepas dah GURAU.. maaf maaf maaf, berapa kali nak mintak maaf.. Tiap kali cakap tiap kali orang lain terasa hati tiap kali tu mintak maaf.. Kalau orang tu tak tunjuk reaksi TERASA HATI tu tak mintak maaf la kan?

Okayy apa-apa pun kita kena cuba untuk jadi yang terbaik yang bukan jenis sakitkan hati orang yang bukan pentingkan diri sendiri. Nak puaskan hati semua orang memang tak boleh kan? So kena la pandai sesuaikan diri dengan keadaan sekelilinggg :)


Ohh ni bukan nak cakap pasal sape-sape, saje suka-suka update entry macam ni.. Tapi kalau ada buat orang lain terasa maaf banyak-banyakk ^____^

1 comment:

  1. aku ske entry kali ni..haha..kwn x sdr diuntung btol kan klo mcm tuh..nk kate mnyesal tlg slame ni mcm x baik pule..at least kite tlg kerana Allah..tp at least appreciate la kn ape org dh tolong tuh..jnis kwn gtu pntingkn diri jer..time ssh bt muke sposen bgai nk rak..tme die dh sng, buang ngn cmpk kite cm sampah!! bodoh btol org mcm tuh... xreti lansung care berkawan.. n 1 ag, mmg x pnh nk bergaul ngn dunie luar org mcm tuh..sbb tu x reti nk jge perasaan org..

    ReplyDelete