Exchange Link

Tuesday, June 5, 2012

5th : Hospital Teluk Intan

Assalamualaikum.

Last destination for clinical posting. Yeahhh akhirnya sampai ke penghujung sem. Antara hospital yang aku rasa seronok bekerja =)

Kat sini stay kat asrama jururawat yang dalam hospital ni. Asrama ok la bagi aku.. 1 bilik 3 orang. Tapi panas la kat situ. Dah la ada 1 kipas je memang panas yang teramat sangat la kan. Ohooo kat situ kan ada Pak Ali eh silap Charlie. Charlie yang memang membahayakan kalau kat Penang sangat la banyak. Aku dah biasa menghadap charlie so takde la macam kisah sangat sebab sepanjang aku dok Penang memang tak pernah kena gigit Charlie. Tapi, tapi, tapi kat Teluk Intan aku baru dok 2,3 hari dah kena gigit. Apa kes Charlii ni sayang aku lebih nampaknya. Menci mak taww! Nasib baik kena kat tangan & sikit je parut yang ditinggalkan tapi sangat berkesan ye pada tangan aku. Sampai sekarang tak hilang lagi parut tu.

encik Charlie yg kecik-kecil cili padi :/

For the 1st week aku ditempatkan kat wad 1D (surgikal perempuan) & 2nd week wad 1A (surgikal lelaki) tapi sepatutnya dua-dua minggu kat wad 1A kes silap jadual punya pasal masuk la kat wad 1D. Bekerja kat dua-dua wad sangat best. Eh tetibe teringat kat patient yang aku & kawan-kawan jaga sepanjang kat sana. Semoga cepat sembuh!

Kat Teluk Intan ada apa? Ada menara condong tapi tak pernah pon tangkap gambar menara tu. Eh menara tu memang condong tau excited jugak la tengok menara tu :D Kat sana jugak aku berpeluang jumpa kawan masa kat UiTM dulu si Nisah tapi aku panggil dia Nisang heee. Dua kali jugak keluar ngan dia 1st pergi pasar malam & 2nd pergi cari baju untuk nurses day and makan kat Pizza Hut. Thanks ye Nisang sebab bawak aku jenjalan =)

ni la Menara Condong

ok bye!

#gambar amek dari encik google =)

0 comment:

Post a Comment